czerwca 18, 2018

Pozycjonowanie stron czarna magia czy bułka z masłem?


Witajcie Kochani.

Od dłuższego czasu zabieram się za ten dość ciężki temat. Dla jednych jest on Czarną magia dla innych błahostką. Osobiście dla mnie jest to dość twardy orzech do zgryzienia. Ciekawi was, o czym mówię? Proste hasło:  Pozycjonowanie stron co to takiego? Kogo ono dotyczy i czy jest nam potrzebne? Odpowiedź nie jest jednoznaczna, gdyż opinie na ten temat są podzielone, o czym postaram się powiedzieć dalej w tekście.




Co to jest to Pozycjonowanie Strony?

Pozycjonowanie stron - szereg działań polegający na zdobyciu wysokiego umiejscowienia w wynikach wyszukiwania w Google dla słów kluczowych związanych z naszą firmą lub blogiem. Działania te polegają w głównej mierze na optymalizacji witryny, marketingu treści, i zbudowaniu siatki linków do naszej strony.


SEO, z angielskiego Search Engine Optimization to w wolnym tłumaczeniu: Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych - działania polegające na przystosowaniu kodu, treści i grafik na naszej stronie pod słowa kluczowe, które chcemy wypozycjonować. Wszystko to, aby "roboty" Google'a wyszukiwały konkretną stronę z większą skutecznością.

Dla kogo jest pozycjonowanie stron?

Można powiedzieć, że dla wszystkich, którzy chcą zaistnieć w internecie, chcą być rozpoznawalni i chcą wyrobić sobie markę. Mam tutaj na myśli bloggerów, właścicieli stron, sklepów internetowych itp.

Czy jest nam potrzebne?

Tak jak pisałam wcześniej, jedni uważają, że jest im potrzebne inni nie, wszystko zależy jaki stawiamy sobie cel.

Jeżeli jesteś właścicielka firmy i chcesz zwiększyć obroty swojego sklepu, to pozycjonowanie jak najbardziej jest przydatne. Dzięki pozycjonowaniu Twoja firma staje się bardziej rozpoznawalna. Jeżeli strona będzie dobrze wy pozycjonowana, to ludzie sami ją znajdą w Internecie, nie będziesz musiała dodatkowo namawiać bądź promować strony w inny sposób.

Ta sama zasada tyczy się osób takich jak ja- blogerek i blogerów. Wkładamy bardzo dużo pracy w przygotowanie naszych tekstów, zrobienie dobrych zdjęć. Jednak nie zawsze docieramy do całej naszej grupy czytelników. Dlaczego tak właśnie się dzieje? Odpowiedź jest prosta. Skuteczne pozycjonowanie, które zapewni nam miejsce na 1 stronie Google.

Pisałam również że są osoby, które uważają, że nie jest im potrzebne pozycjonowanie stron, by dotrzeć do większej ilości klientów. No cóż, spotkałam się kilkakrotnie z taką opinią. Pytając, czemu tak uważają, dostawałam odpowiedź, że mają sporo zleceń dzięki poleceniom. Wiadomo, na jakiej zasadzie to działa, sąsiad powie bratu, brat koledze itd. 

Tylko że dzięki pozycjonowaniu stron to też można osiągnąć. Klient szuka np. Namiotów imprezowych na chrzciny dziecka i wyszukiwarce pojawia mu się twoja strona jako pierwsza. Klient zamawia u Ciebie, jest zadowolony i jestem pewna, że Poleci cię znajomym.




Czy można samemu Pozycjonować swoją stronę?

Oczywiście, że można, ale jest to długi i żmudny proces. Osobiście próbowałam wielokrotnie tego procesu, jednak nie zawsze mi się to udało. Dlatego postanowiłam poszukać pomocy w tej dziedzinie. Okazuje się, że są firmy, które zajmują się właśnie pozycjonowaniem stron internetowych. Jedną z nich jest AFTERWEB, pochodzi z Wrocławia i pozycjonowaniem stron zajmuje się od 2008 roku. Obecnie znajduje się ona w czołówce najlepszych firm w swojej dziedzinie.


Osobiście postawiłam na pomoc specjalistów, gdyż mam pewność, że zrobią oni wszystko, by ruch na mojej stronie wzrósł. Jestem pewna, że i wam mogą pomóc pozyskać wielu nowych klientów. 
Bardzo jestem ciekawa jak wy działacie w temacie pozycjonowania swojej strony samodzielnie czy powierzacie to odpowiednim firmom?

11 komentarzy:

  1. Ja, jako blogger nie oczekuje wielkij slawy i rozpoznawalnosci. Jednak dla sklepow online jest to bardzo potrzebne i konieczne

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakoś nigdy nie zastanawiałam się nad tym. Blog jest dla mnie taką odskocznią od życia codziennego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio jest to dość popularny temat, więc staram się zgłębiać wiedzę w tym zakresie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się w miarę swoich możliwości ogarniać ten temat i pozycjonować swojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio coraz więcej osoób o tym pisze i fajnie, bo to ważna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. podszkoliłam się trochę w tym temacie i sama staram się pozycjonować swój blog :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. W sumie nawet o tym nie myślałam, ale fajnie byłoby widzieć swoje wpisy dobrze wypozycjonowane :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja jestem początkująca więc nie zagłębiałam się w ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozycjonowanie jest naprawde fajną opcja dla tych, co chcą się wybić :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Robienie tego we własnym zakresie, to bardzo ciężkie zadanie. Zdecydowanie lepiej oddać to w ręce specjalistów :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2017 Safiya's Lifstyle Blog