sierpnia 02, 2018

Czekoladowe ciasto biszkoptowe z kremem waniliowym

Witam

Mam nadzieję że jesteście gotowi na kolejny upalny weekend. Już niedługo nowe kosmetyczne wpisy, a tymczasem zapraszam na coś słodkiego.
Dzisiaj podzielę się z wami moim niedawnym odkryciem.. ciasto z polewą lustrzaną bądź inaczej znaną glazurową. Od dłuższego czasu oglądałam filmiki czytałam różne przepisy aż postanowiłam spróbować. 

Cały sekret udanej polewy lustrzanej to dobrze zamrożone ciasto lub deser a dokładnie krem który się na nim znajduje. Pierwszy raz próbowałam i wyszło!!! Jestem pewna że jeszcze nie raz u mnie zagości. No ale chwila na coś ta polewę trzeba wylać i tutaj stary niezawodny przepis na czekoladowe ciasto biszkoptowe z kremem waniliowym... mniam mniam. I tak oto zaczęła się moja przygoda z ciastem i polewą, A przy okazji wypróbowałam swoje nowe formy silikonowe jeżeli chcieli byście spróbować własnych sił oto przepis na ciasto i polewę.




Ciasto biszkoptowe czekoladowe:

5 jajek
3/4 szklanki drobnego cukru do wypieków
2/3 szklanki mąki pszennej (tortowej)
1/3 szklanki kakao/szklanka o pojemności 250 ml/

Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.
Mąkę i kakao wymieszać, przesiać. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę (uważając, by ich nie 'przebić'). Pod koniec ubijania dodawać partiami cukier, łyżka po łyżce, ubijając po każdym dodaniu. Dodawać po kolei żółtka, nadal ubijając.

Do masy jajecznej wsypać przesianą mąkę. Delikatnie wymieszać do przy pomocy szpatułki lub rózgi kuchennej, by składniki się połączyły. Składniki wmieszane szpatułką spowodują, że biszkopt będzie bardzo puszysty i wypełni formę wyrastając do wysokości jej boków. Wymieszanie składników szpatułką jest również metodą najbezpieczniejszą, nie należy mieszać przy pomocy miksera.

Wkładamy do formy silikonowej o średnicy 23 cm, bądź blaszki wyłożonej papierem. Ja użyłam kilka mniejszych form silikonowych.

Składniki na krem waniliowy:

100g serka mascarpone
500ml śmietany kremówki 30%-36%
3 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki Agaru/żelatyny rozpuszczone w 2 łyżkach wody
ziarenka z jednej laski wanilii
Śmietanę kremówkę ubić, potem dodać cukier puder i również szybko ubić, nie za długo (jeśli będzie zbyt mało słodkie - dodać więcej cukru pudru). W oddzielnym naczyniu wymieszać mascarpone z ziarenkami wanilii, dodać ubitą śmietanę. Na samym końcu dodać rozpuszczoną żelatynę i wymieszać. Schłodzić w lodówce.

Lustrzana glazura z dodatkiem mleka skondensowanego słodzonego:
350 g czekolady (białej, mlecznej lub gorzkiej), posiekanej
150 ml wody
300 g cukru
200 g mleka skondensowanego słodzonego
20 g Agaru/żelatyny w proszku
barwnik spożywczy - tylko z dodatkiem białej czekolady do polewy



Ciasto ostudź. Biszkopt przetnij na połowę, aby otrzymać dwa blaty. Następnie przełóż masą. Resztę masy posmaruj biszkopt wokoło oraz na wierzchu. Wstaw do lodówki na minimum 2h, by masa była dobrze schłodzona.

Na schłodzona masę wlewamy naszą glazurową polewę i wstawiamy do lodówki na kilka godzin, by masa zastygła.

Jak wam się podoba przepis? Próbowaliście już takiej polewy?

PS. Niebawem zbliża się rocznica ślubu moich rodziców, zamierzam im upiec właśnie taki tort w formie 3d. Teraz pozostaje tylko kwestia prezentu, zastanawiałam się nad rzeźbą. Nie taką zwykłą, ale z metalu wykonaną techniką cięcia laserowego, które jest najpopularniejszą i najdokładniejsza metodą cięcia w metalu. Chodzi za mną napis- imiona rodziców i data ich ślubu. Myślę, że byłaby to ciekawa pamiątka. Co myślicie?

2 komentarze:

Copyright © 2017 Safiya's Lifstyle Blog